اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان

Department renovated schools in Zanjan province

31 فروردین 1403

English

خبر

هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان زنجان هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان با حضور دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز استان زنجان ، استاندار و جمعی از مدیران و مسئولین استانی و نیز با حضور پر شور خیرین و نیکوکاران زنجانی برگزار شد.

هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان زنجان هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان با حضور دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز استان زنجان ، استاندار  و جمعی از مدیران و مسئولین استانی و نیز با حضور پر شور خیرین و نیکوکاران زنجانی برگزار شد.



در این مراسم مهندس جمشید انصاری با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و دزفول نماد مقاومت افزود در کنار همت خیرین و نیکوکاران در حوزه مدرسه سازی باید تصمیمات مدیریتی خوبی اتخاذ شود تا امکانات موجود تبدیل به ظرفیت شود.
استاندار زنجان گفت : از 500 هزار کلاسی که در کشور بعد از انقلاب ساخته شده است حدود 100 هزار مورد(20 درصد) با مشارکت خیرین احداث شده است.
انصاری ادامه داد:  اگر از دیدگاه اینکه دولت موظف به انجام احداث مدارس بوده به مساله نگاه شود و خیرین 10 درصد مشارکت کرده اند و تکلیف قانونی نداشته اند بلکه بر اساس نیک اندیشی خود مشارکت کرده اند ارزش کار بیشتر مشخص می شود که موجب می شود سرتعظیم در مقابل همت بلند کسانی که کار سترگ انجام داده اند فرو آوریم و قدردان زحمات خیرین باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد، این قدردانی و تشکر بتواند سنت حسنه مدرسه سازی را ترویج دهد چرا که خیرین به نیت شهره شدن و نام آور شدن اقدام به ساخت مدارس نمی کنند.
استاندار زنجان یادآور شد : مردم این استان مردمی هستند که در امور خیر مشارکت گسترده دارند و موسسه های خیریه بنام در حوزه درمان و سلامت در استان شکل گرفته و الگویی برای سایر استان های کشور است.
وی خاطرنشان کرد : باید ضرورت حضور خیرین در حوزه مدرسه سازی تبیین شود تا شاهد تعداد بیشتری از خیرین در حوزه مدرسه سازی باشیم و این مهم نیازمند فعالیت های ترویجی و تبلیغی است.

در ادامه نشان عالی آتیه بان توسط استاندار زنجان به رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اهدا شد.نشان آتیه بان که مزین به لفظ جلاله الله و اسامی مبارک محمد(س) و علی(ع) است و توسط هنرمندان ملیله کار زنجانی از جنس نقره ساخته می شود ، یک نشان مردمی  است و به کسانی که در جهت تأمین  و تحقق  آتیه روشن برای نسل آینده ساز، خدمات و تلاش های برجسته داشته اند، اهدا می شود.بنیانگذاران و مجریان فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه، مدیران مجموعه های بزرگ و موفق اقتصادی، اساتید و پژوهشگران برتر، چهره های ماندگار علمی فرهنگی هنری و ورزشی ، از جمله دریافت کنندگان این نشان مردمی خواهند بود. این نشان نخستین بار اسفند ماه سال گذشته در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما به مدیرعامل بزرگترین هلدینگ اقتصادی کشور، صنایع پتروشیمی خلیج فارس اهدا گردید.

همچنین در این مراسم دکتر محمدرضا حافظی افزود: هم اکنون 33 درصد از مدارس کشور نیازمند ایمن سازی است و این موضوع مشارکت همه مردم و خیرین را می طلبد.
وی اظهار کرد : 601 هزار خیر مدرسه ساز در راستای ساخت مدارس کشور فعال هستند که از این تعداد 600 هزار نفر در داخل کشور و یک هزار نفر دیگر نیز در خارج از کشور در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در جشنواره های خیرین مشاهده می شود که حضور مردم در ساخت و ساز مدارس بیش از گذشته و پر رنگ تر می شود که برای دانش فرزندان کشور سرمایه گذاری می کنند.
دکتر حافظی تاکید کرد : بسیاری از کشورها فقر مالی را مهمترین عامل توسعه نیافتگی دانش بیان کردند و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این کنگره اعلام کرد که دانش آموزان ایران نمونه بارز موفق ترین ها هستند چرا که این قشر در امر مدرسه سازی نیز مشارکت دارند.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: دانش آموزان اسلامشهر با قلک های خود 6 میلیارد ریال جمع آوری و مدرسه مهروزان این شهر را احداث کردند.
حافظی افزود: در استان گلستان نیز با بیش از 126 هزار قلک دانش آموزان با اندوخته های خود مدرسه جوانان این استان را احداث کردند که این مساله برای جهانیان بسیار حائز اهمیت می باشد.رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: پیش بینی مشارکت خیرین مدرسه ساز بیش از 37 درصد است  و پیش بینی می شود تعهد خیرین برای ساخت مدارس کشور به بیش از 10 هزار میلیارد ریال برسد.وی افزود: همت خیرین برای احداث مدارس باید بیش از گذشته باشد و این ارمغانی باشد دانش آموزان با در اختیار داشتن امکانات بتوانند افتخارات جهانی را به نام ایران ثبت کنند.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: قدم برداشتن در راستای ساخت و ساز مدارس نیازمند ثروت هنگفتی نیست چرا که هر کسی در حد توان خود می تواند در این عرصه مشارکت کند.
خاطر نشان می سازد این مراسم با بخش های مختلف هنری ، اجرای موسیقی زنده سنتی ، گروه سرود دانش آموزان استثنایی و تجلیل از 11 خیر نیک اندیش  و نیز پیرترین خیر هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان که بیش از 70 سال و خرد سال ترین  خیر که کودک دو و نیم ساله زنجانی بود پایان یافت.


   
تاریخ انتشار : 9 خرداد 1395 | 5786 بازدید

آخرین اخبار

بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان بزینه رود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهرستان بزینه رود بازدید به عمل آوردند.
1402/08/29
بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان زنجان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهر آرا بازدید به عمل آوردند.
1402/08/17
پیام مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به مناسبت "روز ارتباطات و روابط عمومی"
روز 27 اردیبهشت "روز ارتباطات و روابط عمومی" یادآور نقش عظیم و اثرگذار روابط عمومی در عرصه اطلاع رسانی و مدیریت شفاف و رسانه مدار است.
1402/02/27
دیدار چهره به چهره مدیرکل نوسازی مدارس زنجان با مردم در محل نمازجمعه
با توجه به ضرورت حضورمدیران دستگاههای اجرایی در میان مردم و دیدارچهره به چهره آنان با مردم و تسریع درحل مشکل آنان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان باحضور در مصلی نمازجمعه شهر زنجان به ب ...
1402/02/23
بازدید مدیرکل نوسازی مدارس زنجان از تنها هنرستان کشاورزی استان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از تنها هنرستان کشاورزی زنجان در شهر زنجان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات، نارسایی ها و فعالیتهای آموزشی این هنرستان قرار گرفت.
1402/02/23
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار کرد
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم،مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به همراه مسئول حراست و مسئول روابط عمومی اداره کل با حضور در منزل شهید، با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار و به گفتگو صمیمی پ ...
1402/02/20

نظر شما چیست




*741*3*1214# مشارکت در مدزسه سازی با شماره گیری