اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان

Department renovated schools in Zanjan province

1 اردیبهشت 1403

English

خبر

جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور علی دایی در زنجان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان زنجان هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان با حضور علی دایی شهریار فوتبال ایران ، حضرت آیت ا... علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان ، جناب آقای انصاری استاندار محترم زنجان ، سید باقر مسلمی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از مسئولین وخیرین محترم در سالن شهید شهریاری صداوسیمای استان زنجان با شکوه هرچه تمام تر برگزار گردید.

جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور علی دایی در زنجان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره  کل نوسازی مدارس استان زنجان هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه  ساز استان زنجان با حضور علی دایی شهریار فوتبال ایران ، حضرت آیت ا... علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان ، جناب آقای انصاری استاندار محترم زنجان ، سید باقر مسلمی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از مسئولین وخیرین محترم در سالن شهید شهریاری صداوسیمای استان زنجان با شکوه هرچه تمام تر برگزار گردید.

در این مراسم  معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد مردم ولایتمدار ایران اسلامی به امر حسنه خیر توجه خاصی داشته اند و هر کسی به اندازه بضاعت مالی خود در این راه پیش قدم است.وی یادآورشد: در خصوص امر خیر سازمان ها و نهادهای زیادی در کشور به منظور دست گیری از افراد بی بضاعت شکل گرفته است.معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: خیرین مدرسه ساز کشور چندین برابر نهادهای خیر دیگر در خصوص ساخت فضاهای آموزشی کمک کرده اند.

مسلمی خاطرنشان کرد: عمل خیر مدرسه سازی و دیگر مواردی که خیرین در آن گام می گذارند آرامش دهنده است.مسلمی ادامه داد: چند سال اخیر 70 درصد از فضاهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی بود که تاکنون 50 درصد از این فضاها بازسازی شده است و ادامه این فعالیت ها نیازمند تامین اعتبار است.
وی از کمبود فضاهای آموزشی در کشور خبرداد و افزود: هم اکنون 10 درصد از مدارس دو نوبته اداره می شود که باید با توسعه فضاهای آموزشی عدالت آموزشی انجام و همه مدارس تک شیفته شوند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: متاسفانه تراکم بالایی در کلاس ها وجود دارد که با رعایت استانداردهای لازم از میزان این تراکم  کاسته خواهد شد.مسلمی تاکید کرد: محدودیت اعتبارات دولتی جوابگوی توسعه فضاهای آموزشی نیست و خیرین مدرسه ساز در کنار دولت نسبت به امر توسعه این فضاها کمک می کنند.وی از وجود 25 هزار خیر داخلی و خارجی در سطح کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار خیر در خارج از کشور هستند که در امر مقدس مدرسه سازی دولت را یاری می کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: اکثر خیرین در کشورهای امارات، ترکیه، تاجیکستان و دیگر کشورها هستند.مسلمی تعداد خیرین خانم در امر مقدس و ماندگار مدرسه سازی را  4200 نفر بیان کرد.وی تاکید کرد: هم اکنون در مدارس کشور هیچ سیستم گرمایشی بدون استاندارد و بخاری های چکه ای وجود ندارد.مسلمی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 50 هزار کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی تابشی شده اند، یادآورشد: 420 میلیارد تومان در خصوص تجهیز هنرستان ها و اصلاح سیستم گرمایشی پیش بینی شده است

وی اظهارکرد: از این مبلغ 320 میلیارد ریال برای اصلاح سیستم گرمایشی و 100 میلیارد تومان هم برای تجهیز هنرستان ها هزینه خواهد شد.

در این مراسم حضرت آیت ا... علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن ارج نهادن به مقام خیرین مدرسه ساز آنها را الگوی برتر جامعه برشمرد و افزود: کاری که شما انجام می دهید منتصب به پیامبران و ائمه معصومین است و این خود نشانگر ارزش والای کمک به تحصیل و علم آموزی است

در این مراسم علی دایی با اشاره به لزوم مشارکت خیران در حرکت خداپسندانه مدرسه سازی و اینکه فضای آموزشی در کشور کم است، افزود: کسی که در کار مدرسه سازی قدم بر می دارد به طور قطع به فکر آینده و سرنوشت مملکت است.وی با اشاره به اینکه ساخت، نوسازی و بازسازی تمام فضاهای آموزشی از عهده دولت خارج است بیان داشت: لازم است در این عرصه خیرین مشارکت فعال داشته باشند که خوشبختانه در تمام استان های کشور خیر مدرسه ساز وجود دارد.دایی با اشاره به برکات مشارکت در کار مدرسه سازی خاطر نشان کرد: افرادی که در این راه قدم نهاده اند توشه ارزشمندی برای آخرت خود دارند و در این دنیا نیز از برکات آن بهره مند می شوند.وی با بیان اینکه خیران الگوی بسیار مناسبی برای جامعه هستند اظهار داشت: جامعه سالم ما باید از خیران الگو بگیرد چرا که با کار خیر خود در راه دانش اندوزی به فرزندان این کشور کمک می کنند. اسطوره فوتبال کشور با اشاره به اینکه در زمینه های ورزشی فرهنگ سازی های مناسبی شکل گرفته است بیان کرد: در یک جامعه سالم توجه به ورزش و آموزش اهمیت بالایی دارد.

در ادامه این مراسم پس از رونمایی از کتیبه فاستبقوالخیرات توسط استاندار و امام جمعه محترم زنجان ، برای اولین بار در سطح کشور با اهداء این کتیبه به 42 نفر از خیرین مدرسه ساز استان ، نشان وجدان به خیر ملی مدرسه ساز علی دایی توسط کودکان و نوجوانان استان زنجان به نمایندگی از تمام دانش آموزان سراسر کشور اهداء شد

خاطر نشان می سازد نشان وجدان یک اثر هنری ملیله کاری از جنس نقره می باشد که مزین به لفظ جلاله الله واسامی مبارک حضرت  محمد و علی (ع) است و ویژگی منحصر بفرد این نشان این است که توسط کودکان به بزرگانی که اقدامی در راستای آینده کودکان انجام می دهند اهداء  می شود

در حاشیه این مراسم یک نهال درخت ارس که نماد پایداری واستقامت می باشد توسط استاندار زنجان به علی دایی اهداء شد 

در این مراسم از  حسنی خلجی با پنج سال به عنوان کوچکترین خیر استان زنجان ، خیری که تمام عیدی‌ها خود را صرف این حرکت خیرخواهانه کرده بود و خیری با 90 سال به عنوان مسن‌ترین خیر استان زنجان نیز مورد تجلیل قرار گرفت این خیر به دلیل کهولت سن نتوانست برای دریافت لوح خود به بالای سن برود و استاندار زنجان برای تقدیم لوح وی به پایین سن آمد و از وی قدردانی کرد

تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1394 | 2252 بازدید

آخرین اخبار

بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان بزینه رود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهرستان بزینه رود بازدید به عمل آوردند.
1402/08/29
بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان زنجان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهر آرا بازدید به عمل آوردند.
1402/08/17
پیام مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به مناسبت "روز ارتباطات و روابط عمومی"
روز 27 اردیبهشت "روز ارتباطات و روابط عمومی" یادآور نقش عظیم و اثرگذار روابط عمومی در عرصه اطلاع رسانی و مدیریت شفاف و رسانه مدار است.
1402/02/27
دیدار چهره به چهره مدیرکل نوسازی مدارس زنجان با مردم در محل نمازجمعه
با توجه به ضرورت حضورمدیران دستگاههای اجرایی در میان مردم و دیدارچهره به چهره آنان با مردم و تسریع درحل مشکل آنان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان باحضور در مصلی نمازجمعه شهر زنجان به ب ...
1402/02/23
بازدید مدیرکل نوسازی مدارس زنجان از تنها هنرستان کشاورزی استان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از تنها هنرستان کشاورزی زنجان در شهر زنجان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات، نارسایی ها و فعالیتهای آموزشی این هنرستان قرار گرفت.
1402/02/23
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار کرد
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم،مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به همراه مسئول حراست و مسئول روابط عمومی اداره کل با حضور در منزل شهید، با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار و به گفتگو صمیمی پ ...
1402/02/20

نظر شما چیست




*741*3*1214# مشارکت در مدزسه سازی با شماره گیری