اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان

Department renovated schools in Zanjan province

10 اردیبهشت 1403

English

خبر

با حضور مسئولان کشوری و استانی و خیرین صورت گرفت؛ برگزاری بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه ساز استان زنجان

بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه ساز استان زنجان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، خیرین داخل و خارج استان در محل کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی زنجان برگزار شد.

با حضور مسئولان کشوری و استانی و خیرین صورت گرفت؛ برگزاری بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه ساز استان زنجان

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با قدردانی از خیرین و با هدف اشاعه  فرهنگ مدرسه‌سازی برگزار شد.
بیش از 49 درصد مدارسی که تحویل آموزش و پرورش می‌شوند با مشارکت خیرین است

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این مراسم گفت: بیش از 40 هزار مدرسه در سطح کشور توسط خیّرین مدرسه‌ساز ساخته شده و امروز بیش از 49 درصد مدارسی که تحویل آموزش و پرورش می‌شوند با مشارکت خیرین است.
محمدرضا جعفری، با اشاره به آیه 46 سوره مبارکه کهف اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز، اموال خود را تبدیل به باقیات صالحات می‌کنند و ثواب نیکویی برای آن‌ها در قیامت خواهد بود.
وی با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با چند هدف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف اول، گسترش امر خیر مدرسه‌سازی در جامعه است. خیّری در کشور داریم که 72 مدرسه به نیت 72 کربلا احداث کرده و هر کدام از مدارس را به نام یکی از شهدای کربلا نامگذاری کرده است.

جعفری با بیان اینکه احسان و نیکوکاری در بین خیرین حتی به خارج از مرزها هم انتقال پیدا کرده است، افزود: یکی از خیرین بیش از 300 مدرسه ساخته که تعدادی از آن‌ها در کشورهایی مثل عراق است و این یعنی خیّر از مرز خود هم گذشته و به خارج از کشور رفته است.

مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: هدف بعد از برگزاری چنین جشنواره‌ها تکریم خیرین است که با نیت خیر خود وارد میدان شده و مدارس زیادی در سطح کشور ساخته‌‌اند.
وی ابراز کرد: در زمان‌هایی بعد از پایان جنگ تحمیلی، مدارس 5 شیفت هم در کشور داشتیم و حتی برخی شهرها از وجود مدرسه، محروم بودند اما تاکنون بیش از 40 هزار مدرسه با مشارکت بیش از 40 هزار خیّر در سطح کشور ساخته شده است.
جعفری تصریح کرد: بیش از 49 درصد مدارسی که تحویل آموزش و پرورش می‌شوند با مشارکت خیرین ساخته شده و خیّرین مدرسه‌ساز کشور در سال گذشته بیش از 3 هزار 200 میلیارد تومان برای احداث مدرسه تعهد کرده بودند که هم‌اکنون در حال ساخت است.
مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: هدف بعدی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، اعلام نیازها است تا خیرین از نیازهای این حوزه مطلع شده و به دنبال آن بروند.
وی اظهار کرد: در برخی نقاط کشور نیاز به کتابخانه مدارس، سالن ورزشی و هوشمندسازی مدارس است که خیّرین می‌توانند در تامین این نیازها کمک کنند ضمن اینکه خیّرین مدرسه‌ساز طبق قانون مدارس هیات‌امنایی می‌توانند با مشارکت در هیات‌امنای مدارس به امر تعلیم و تربیت کمک کنند.
جعفری ضمن قدردانی از کمک‌های موثر مدرسه‌یاران خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی هم یکی دیگر از نیازهااست که خیرین می‌توانند در این زمینه کمک کنند تا هنرستان‌ها از وضعیت فعلی خارج شده و با صنعت و تخصص‌های به‌روز آشنا شوند.

خیرین مدرسه‌ساز یکی از بال‌های توانمند و همکار و همیار دولت در ساخت و تجهیز مدارس

حمیدرضا اسلامی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در ادامه خیرین مدرسه‌ساز را یکی از بال‌های توانمند و همکار و همیار دولت در ساخت و تجهیز مدارس خواند.

اسلامی با اشاره به آمار پروژه‌هایی که طی 3 سال توسط خیرین مدرسه‌ساز استان عملیاتی شده است، اظهار کرد: در سال 1398 تعهد خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان 19 پروژه با اعتباری بالغ بر 7.5 میلیارد تومان بود که در سال 1399 به 21 پروژه با حدود 20 میلیارد تومان تعهد رسید.

اسلامی، تعهد خیرین در سال گذشته را 26 پروژه با 39 میلیارد تومان خواند و خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تاکنون 26 پروژه با 64 میلیارد تومان تعهد در برنامه ساخت‌وساز قرار دارد که تعهد خیرین در سال جاری 850 درصد نسبت به سال 1398 افزایش دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: اولین مدرسه سبز کشور در سال جاری با  12 کلاس درس در کوی نیک‌سازان زنجان افتتاح شد که این مدرسه نیز جزء پروژه‌های خیّرین بود.

خیرین مدرسه‌سازبه‌عنوان شرکای تربیتی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از خیرین مدرسه‌سازبه‌عنوان شرکای تربیتی آموزش و پرورش یاد کرد که جایگاه آن‌ها در تربیت نسل آینده بسیار مهم و عظیم است.

علی اسماعیلی گفت: همه خیّران مدرسه‌ساز با لبیک به امر الهی آنچه که همه دوست دارند و برای جمع کردن آن تلاش می‌کنند را در راه انفاق و مسیری هزینه کرده‌اند که خداوند با صفت محسنین از آن‌ها یاد می‌کند.

وی از خیرین مدرسه‌ساز به‌عنوان شرکای تربیتی آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: خیّرین مدرسه‌ساز، جایگاه مهم و عظیمی در تربیت نسل آینده و شکوفایی، پیشرفت و علوّ درجات میهن اسلامی دارند و دانش‌آموزان در مسیر پرافتخاری که به‌واسطه خیرین ایجاد شده، تعلیم و تربیت یافته و در آینده در مناصب و مسئولیت‌های مختلف حضور خواهند داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه شرایط امروز می‌طلبد که خیّرین همچنان مانند گذشته، دستگیر خادمان تعلیم و تربیت باشند تا از بهره انفاق آن‌ها در این مسیر استفاده کنیم، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز، محسنین هستند که زمینه و بستر رشد و ارتقای جامعه را فراهم می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه در گفتار و عمل به نقاط محروم توجه شده اما با توجه به مسائل اجتماعی از جمله جمعیت و مهاجرت باعث شده تا بسیاری از نیازهای فضاهای آموزشی در بخشی از شهرها و مراکز تجمعی بیشتر باشد.

وی ابراز کرد: احداث مجتمع‌ها و انبوه‌سازی در شهرها و مهاجرت‌ها می‌طلبد تا خیرین در چنین فضاهایی نیز دست دستگاه تعلیم و تربیت در احداث مدارس را بگیرند چرا که اگر سیر مهاجرت درون‌شهری دانش‌آموزان از حاشیه به مرکز شهر را رصد کنید، کمبود فضاهای آموزشی جلوه می‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: اگر به این نقاط هم توجه شود در آینده شاهد مشکلات کمتری در فضاهای آموزشی خواهیم بود.

تاکنون 343 پروژه با بیش از 2 هزار کلاس درس توسط خیرین احداث شده است


علی‌اکبر فاضلی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان نیز آموزش و پرورش را دروازه توسعه جامعه دانست و گفت: توسعه هر کشوری در گرو توسعه نیروی انسانی و توسعه نیروی انسانی نیز از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان در سال 1377 تاسیس شده و هم‌اکنون علاوه بر ستاد استان دارای 12 مجمع شهرستانی و منطقه‌ای است، اظهار کرد: از ابتدای تاسیس این مجمع تاکنون 343 پروژه با بیش از 2 هزار کلاس درس توسط خیرین احداث شده که 334 مورد از این پروژه‌ها مدرسه بوده و بقیه شامل سالن ورزشی و نمازخانه است.

تاریخ انتشار : 3 آذر 1401 | 408 بازدید

آخرین اخبار

بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان بزینه رود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهرستان بزینه رود بازدید به عمل آوردند.
1402/08/29
بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان زنجان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهر آرا بازدید به عمل آوردند.
1402/08/17
پیام مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به مناسبت "روز ارتباطات و روابط عمومی"
روز 27 اردیبهشت "روز ارتباطات و روابط عمومی" یادآور نقش عظیم و اثرگذار روابط عمومی در عرصه اطلاع رسانی و مدیریت شفاف و رسانه مدار است.
1402/02/27
دیدار چهره به چهره مدیرکل نوسازی مدارس زنجان با مردم در محل نمازجمعه
با توجه به ضرورت حضورمدیران دستگاههای اجرایی در میان مردم و دیدارچهره به چهره آنان با مردم و تسریع درحل مشکل آنان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان باحضور در مصلی نمازجمعه شهر زنجان به ب ...
1402/02/23
بازدید مدیرکل نوسازی مدارس زنجان از تنها هنرستان کشاورزی استان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از تنها هنرستان کشاورزی زنجان در شهر زنجان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات، نارسایی ها و فعالیتهای آموزشی این هنرستان قرار گرفت.
1402/02/23
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار کرد
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم،مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به همراه مسئول حراست و مسئول روابط عمومی اداره کل با حضور در منزل شهید، با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار و به گفتگو صمیمی پ ...
1402/02/20

نظر شما چیست




*741*3*1214# مشارکت در مدزسه سازی با شماره گیری