اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان

Department renovated schools in Zanjan province

31 فروردین 1403

English

خبر

تشکیل و آغاز به کار قرارگاه جهادگران مدرسه سازی در زنجان همزمان با سراسر کشور

تشکیل و آغاز به کار قرارگاه جهادگران مدرسه سازی در زنجان همزمان با سراسر کشور
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، مراسم تشکیل و آغاز به کار قرارگاه جهادگران مدرسه سازی بصورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای سازمان بسیج سازندگی کشور، سازمان نوسازی مدارس کشور و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و سایر مسئولین برگزار شد.
مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به ارتباط و تعاملات گسترده سازمان بسیج سازندگی با سازمان نوسازی مدارس کشور، ابراز امیدواری کرد: تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز ثمرات و برکات زیادی در رفع محرومیت‌های آموزشی داشته باشد.
وی با بیان اینکه سوابق همکاری خوب مجموعه نیروهای بسیجی و گروه‌های جهادی با موضوعات آموزش و پرورش به خصوص در بحث فضاهای آموزشی و بازسازی مدارس ما را به تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز ترغیب نمود، گفت: با تشکیل این قرارگاه می‌توانیم در ساماندهی و بهبود وضعیت فضاهای آموزشی در مناطق محروم با هم‌افزایی منسجم‌تر و هدفمند‌تر حرکت نماییم.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور با همت و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است، افزود: در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر مشارکت خیرین و تامین و تخصیص اعتبارات توانستیم جهش قابل توجهی را در تامین و استانداردسازی فضاهای آموزشی داشته ‌باشیم.
رخشانی مهر ادامه داد: خیّرین مدرسه‌ساز در هشت سال اخیر، 8 هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کردند و 4 هزار میلیارد تومان نیز از سوی دولت برای تکمیل پروژه‌های خیری اختصاص یافته است؛ به نحوی که هیچ پروژه رها شده و نیمه‌‌‌ تمام خیری در کشور نداریم و برای سال 1400 نیز 2 هزار و 350 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای این بخش مصوب شده است که انشاالله تخصیص خواهد یافت.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: شروع کار قرارگاه اتفاق خوبی است و با اساسنامه جامع، منسجم و دقیق خود می‌تواند در دست یابی به اهداف پیش بینی شده با حمایت جامعه خیرین مدرسه ساز و بهره گیری از تجربه بیست و دو ساله این نهاد مردمی موفق باشد.
رخشانی‌مهر با بیان اینکه ما به عنوان بخشی از آموزش و پرورش باید نقش خود را در پرورش ایفا کنیم، خاطرنشان کرد: نباید کار خود را تنها به ساخت بناها و فضاهای آموزشی محدود کنیم، بلکه سهمی نیز در فرهنگ‌سازی و مباحث تربیتی کودکان و نوجوانان با ترویج فرهنگ جهادی و اقدامات نیکوکارانه داشته باشیم که حمایت از فعالیت گروه‌های جهادی و توسعه فرهنگ مشارکت در امور خیر از این قسم است.
وی تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز رویکرد تربیتی، توسعه و انسجام بخشی به فعالیت‌های داوطلبانه جهادی و بحث انسان سازی در کنار رفع مشکلات فضاهای آموزشی است و هرگز به دنبال مسائل اعتباری و پیمانکاری نیستیم و اعتقاد ما بر این است که نتیجه حمایت امروز ما از گروه‌های جهادی در آینده روشن و مشخص خواهد شد، همانطور که در حوادث و بحران‌های اخیر از جمله سیل سال 1398 بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده با همت و همراهی گروه‌های جهادی حل و فصل شد.
خاطرنشان می سازد همزمان با این مراسم کشوری در جلسه ای در محل قرارگاه سپاه انصار المهدی زنجان با حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان و دیگر مسئولین گفتگوها و هماهنگی های لازم جهت فعالیت این قرارگاه در سال جاری صورت گرفت.
تاریخ انتشار : 17 فروردین 1400 | 1158 بازدید

آخرین اخبار

بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان بزینه رود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهرستان بزینه رود بازدید به عمل آوردند.
1402/08/29
بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان زنجان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهر آرا بازدید به عمل آوردند.
1402/08/17
پیام مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به مناسبت "روز ارتباطات و روابط عمومی"
روز 27 اردیبهشت "روز ارتباطات و روابط عمومی" یادآور نقش عظیم و اثرگذار روابط عمومی در عرصه اطلاع رسانی و مدیریت شفاف و رسانه مدار است.
1402/02/27
دیدار چهره به چهره مدیرکل نوسازی مدارس زنجان با مردم در محل نمازجمعه
با توجه به ضرورت حضورمدیران دستگاههای اجرایی در میان مردم و دیدارچهره به چهره آنان با مردم و تسریع درحل مشکل آنان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان باحضور در مصلی نمازجمعه شهر زنجان به ب ...
1402/02/23
بازدید مدیرکل نوسازی مدارس زنجان از تنها هنرستان کشاورزی استان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از تنها هنرستان کشاورزی زنجان در شهر زنجان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات، نارسایی ها و فعالیتهای آموزشی این هنرستان قرار گرفت.
1402/02/23
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار کرد
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم،مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به همراه مسئول حراست و مسئول روابط عمومی اداره کل با حضور در منزل شهید، با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار و به گفتگو صمیمی پ ...
1402/02/20

نظر شما چیست




*741*3*1214# مشارکت در مدزسه سازی با شماره گیری